Om oss

Pernilla

Pernilla är socionom med påbyggnadsutbildning grundläggande psykoterapi, steg-1 och en hel del annan utbildningskompetens hon samlat på sig under åren. Hon har lång erfarenhet av arbete inom socialtjänstens olika delar. Bland annat har hon varit jour- och kontaktfamilj, startat upp och drivit stöd- och ungdomsboenden, arbetat som fältassistent, utredande socialsekreterare, familjebehandlare och biträdande enhetschef med ansvar för insatser som strukturerad familjebehandling, LIHF, SIG, Kris- och intensivteam och skolsocionomer med inriktning mot ofrivillig skolfrånvaro. Hon har också tjänstgjort på socialjouren under ett flertal år där ärenden som inkommer är av mångfacetterad karaktär inom hela det sociala fältet, vilket gett gedigen kunskap om samhällets olika stödfunktioner, organisation och gällande lagstiftning inom flera områden.


Just nu är Pernilla inspirerad av samtalsformen Ett samtal i taget som är ett sätt att möta klienter med fokus på kortare kontakt och rådgivande samtal samt den evidensbaserade metoden Brief therapy, som utvecklats för att möta önskemål om snabbare och mer lättillgängligt stöd för barn, ungdomar och familjer med psykiska utmaningar. Hon har länge använt sig av hund i arbetet och går just nu en terapihundutbildning tillsammans med labradoren Boss.

Anna

Anna är utbildad beteendevetare med fördjupning i psykologi med påbyggnadsutbildning i grundläggande psykoterapi, steg-1, familje- och relationsorienterad inriktning.


Anna har tidigare arbetat på Magelungen, på stödboende för ungdomar samt startat upp och drivit stödboende. Hon har varit kontaktperson, projektledare för Tjejgruppen, i en roll som innebar att i gruppform samtala med ungdomar om vad det innebär att vara tjej idag, samt haft skolstöd för ungdomar.


Karaktäriserande för Anna är att hon är utvecklingsorienterad och inger trygghet. Anna är van att möta alla slags människor i de situationer som de befinner sig, hon arbetar individanpassat utifrån helhetsbilden och använder såväl kreativitet som humor i processen.

Karin

Karin är en erfaren lärare med en gedigen bakgrund inom skolvärlden, med start 1997. Hon är legitimerad grundskolelärare och har under åren gått flera påbyggnadskurser med inriktning mot elever som behöver extra stöd för att nå sina mål. Karin har även varit engagerad i att hålla föräldrautbildningar för Nacka kommun för att stödja familjer i deras barns utbildning.


Utöver sitt arbete inom skolan har Karin varit mentor för ungdomar som behöver extra stöd, en roll hon utför genom en ideell organisation. 

Hennes engagemang och lyhördhet för barnens individuella behov har gjort henne till en värdefull resurs i arbetet med att skapa möjligheter för barn och ungdomar att växa och utvecklas. Karin har en förmåga att hitta olika vägar och anpassade lösningar för varje elev, vilket skapar en positiv och stödjande lärandemiljö.

Vill ni veta mer?


Välkomna att kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal.

unsplash